Wat kan een vanvoor-in-de-dertiger, braafjes getrouwd met twee kinders, nu voor belangrijks te melden hebben, vraag je je misschien af.
Terecht, de kans is klein dat deze weblog het wereldnieuws zal halen. Als je op zoek bent naar scoops en nieuwtjes, moet ik je dan ook teleurstellen. Het enige dat ik hier te bieden heb is een venstertje, op mijn leven, gedachten enzovoort.

26 januari 2006

Workaholisme

Ik ben echt een workaholic, ik zweer het! Zoals nu met't kamp, ik ben erin gevlogen, denk dat ik een paar mensen al serieus op hun systeem heb gewerkt daarmee maar enfin :)
En later ga ik net zo worden als mijn pa. Vroeg vertrekken naar't werk, laat thuiskomen, thuis nog bezig zijn met werk (ook al is dat nergens goed voor, en al helemaal niet als je psy wil worden zoals ik (op dit moment))enzovoort.
Kortom, als ik ergens wil mee bezig zijn, dan smijt ik mij compleet.

Bij sommige hobbies is dat smijten van beperkte duur (denk maar aan: breien, kralenarmbandjes maken, gitaar spelen, ...) en als ik iets niet graag doe, dan heb ik het heel moeilijk om er nog maar aan te beginnen. Zoals nu met het studeren.
Ik kan er gewoon ni aan beginnen, ook al weet ik dat, eens ik boven die cursus hang, ik vertrokken ben voor een paar uur, want eigenlijk is het best interessant(en is de cursus voor de verandering goed geschreven).

Maar nee, in plaats daarvan zit ik afleveringen van Dead Like Me te bekijken, wat rond te surfen, boeken te lezen die me op geen enkel ander moment zouden kunnen boeien, en heb ik ook nog eens een halve existentiële studie-crisis. Niet van dat soort van: goh, ik had toch dat moeten studeren ipv geneeskunde, ik stop ermee en verander van richting. Wel van het soort: waarom moet ik dit allemaal weten? Ik wil helemaal niks doen dat hiermee te maken heeft later! Serieus, waarom zou ik als psychiater, of zelfs als pediater of huisarts moeten weten hoe je een arm met een Pouteau-fractuur ingipst? I don't fucking care! En als ik het dan toch echt moet weten op een bepaald moment, dan bel ik naar de assistent orthopedie en dan kan die het mij vast wel vertellen!

Ennieweej, morgen begin ik er serieus aan, aan een killer-tempo, want ik moét erdoor zijn voor dit vak. 't Is het grootste vak van dit semester, en trauma was geen hoogvlieger, en tweede zit kan ik missen als kiespijn, aangezien ik tot 14 augustus op kamp ben...

Morgen, echt!!!!

4 Comments:

At 11:38, Blogger Spruit said...

Heb je al gedachten aan studeren onder invloed? Ik kan me voorstellen dat je dan allerlei interessante figuren kan zien als je naar een tekening van een Pouteaufractuur kijkt...

 
At 21:59, Blogger Karolien said...

studeren onder invloed... moet ik onthouden voor NKO volgend semester! :)
Op dit moment gaat het niet meer over pouteau-fracturen (dat examen was vorige week) maar over maag-, darm- en leverziekten, ook zeer smakelijk :D

 
At 12:48, Blogger Filliberke Randall said...

breien, kralenarmbandjes maken

*strijk*

 
At 21:35, Anonymous Anoniem said...

studeren onder invloed? Nadeel is dat je dan misschien paddenstoeltjes begint te tekenen op je examenbladen :-)

Trouwens, da's normaal hoor: als je moét studeren, is er altijd wel iets beters te vinden, zelfs al interesseert het je anders totaal niet.

 

Een reactie posten

<< Home